لکه سفید روی فرش از کجا ایجاد می شود؟

در هر جایی که فرشی وجود دارد چه محل مسکونی یا تجاری پیش می آید. که لکه ای سفید ناشی از کلر یا مواد پاک کننده یا حتی دارو و محصولات دارویی بر روی فرش ایجاد شد . وقتی که این لکه ایجاد می شود گاهی فکر می کنیم که این لکه دائمی بوده و به هیچ طریقی نمی توان آن را پاک کرد . برخی از راه های متداول این کار رنگ آمیزی مجدد آن نقطه و یا رفوی آن نقطه است در این مقاله قالیشویی حریرتهران توضیح می دهد که چگونه با این دو روش می توانیم لکه هارا پاک کنیم .

نقطه سفید یا لکه چیست ؟

قبل از هر کاری ابتدا باید بدانیم که این لکه از چه جنسی است . سفید کننده ها و کلر ماده ای شیمیایی هستند . که رنگ دانه های رنگی روی فرش را از بین برده و باعث می شود که لکه ای کم رنگ یا تغییر رنگ ایجاد شود . پس ما نمی توانیم این لکه را از بین ببریم و رنگ را برگرداینم . پس باید یا آن نقطه را دوباره رنگ کنیم یا با استفاده از تکنیک رفوی فرش آن قسمت را جایگزین کنیم .

روش های برطرف کردن لکه سفید روی فرش

۱- روش ترمیم یا رفوی فرش که در این روش ابتده آن قسمت ار فرش که دچار آسیب دیدگی شده توسط استاد رفوکار که در این کار تخصص دارد جدا می شود. و فرش دوباره در آن قسمت بافته شده و رفو می شود .

۲- روش رنگ کردن که در این روش توسط یک استاد کار رنگ آن قسمت که سفید شده است دوباره ساخته شده و رنگ آمیزی انجام میشود. که این امر کمی سخت و پیچیده است مخصوصا اگر فرش در قسمتی که طرح دارد سفید شده باشد. که باید با دقت بیشتری انجام شود اما اگر فرش شما از نظر سلامتی ، سالم باشد این روش بهتر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *