گواش و پاک کردن آن از فرش

فرش به دلیل اینکه همیشه زیر پای ما می باشد به طبع در معرض لکه های فراوان از انواع مختلف می باشد . اگر این فرش نفیس و گرانبها باشد اثرات لکه ناراحت کننده تر خواهد بود. اما نیازی به نگرانی نیست چون می توانید آنهارا از بین ببرید. یکی از سخت ترین لکه ها لکه رنگ است و پاک کردن فرش از این نوع لکه کار آسانی نیست اما با خواندن مقاله ما این کار برای شما آسان خواهد شد .

در ابتدا بیایید راجع به گواش کمی بیشتر اطلاعات داشته باشید. گواش با آب رنگ بر خلاف تصور عموم تفاوت دارد ، تصاویر گواش مات می شوند و از ویژگی های مهم گواش سریع خشک شدن آن است که شاید این بدترین قسمت کار است .

برای پاک کردن فرش از گواش چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

وقتی شما در خانه از گواش استفاده می کنید و به خلق آثار هنری می پردازید حداقل یکبار پیش آمده است. که گواش بر روی فرش ریخته شده و با دردسرهای پاک کردن آن مواجه شده اید. لازم به ذکر است تمام لکه هایی که با رنگ ایجاد می شوند به دلیل نوع مواد تشکیل دهنده آن از سخت ترین لکه ها برای پاک کردن هستند . باید حواستان باشد که اگر لکه ای ریخت هرچه زمان بیشتر بگذرد شانس پاک کردن لکه کم و کمتر خواهد شد .

برای پاک کردن لکه ها بهترین روش استفاده از صابون است . ابتدا صابون را رنده کرده و در آب سرد آن را حل کرده و خوب به هم بزنید تا کف کند بعد آن کف را روی لکه بریزید. و با اسفنج یا مسواک روی آن بکشید تا لکه از بین برود و در نهایت فرش را آب کشی کنید. اگر لکه ها خشک شده باشند همین روش را با آب ولرم امتحان کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *