نم فرش و روش هاز از بین بردن آن

نم فرش و روش های از بین بردن آن

همیشه بوی نم فرش برای تمامی کسانی که این بو را استشمام می کنند ناخوشایند است. در این مقاله برای شما راه های عملی را عنوان می کنیم تا بتوانید از این بوی ناخوشایند رهایی یابید.

بوی نم فرش به دلایل مختلفی ایجاد می شود. اما شرایط آب و هوایی ساختمان باعث می شود که این بو به سرعت رفع شود یا ماندگاری بیشتری پیدا کنئ.

روش های مختلف از بین بردن بوی نم فرش

  • روش اول : در این روش از جوش شیرین استفاده می شود . برای این منظور بخشی از فرش را که نم داد روی آن جوش شیرین می ریزیم. و ۲۴ صبر کنید و سپس با استفاده از جارو دستی جوش شیرین را از فرش جدا کرده و پس از برداشتن جوش شیرین جای آن را با استفاده از یک پارچه نیمه مرطوب برطرف کنید. در مرحه آخر یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را در لیوان آب ریخته و هم زده و سپس روی نقطه ای که جوش شیرین زده اید اسپری کنید. و بعد از ۱۵ دقیقه با اسفنج و شامپو اگر لکی از جوش شیرین یا سرکه سفید باقی مانده پاک نمایید .
  • روش دوم : یکی دیگر از روش های پرکاربرد استفاده از لیموترش است . در این روش باید لیموترش را نصف کرده و روی محلی که بوی نامطبوع می دهد بکشید تا باکتری و موادی که باعث ایجاد بوی بد می شوند از بین می رود . برای اینکار حتما باید چند دقیقه منتظر بمانید . بعد از آن می توانید برای شستشوی فرش آنرا به قالیشویی ارسال یا شخصا اقدام کنید تا اثری از نم یا بوی بد باقی نماند .

البته این موارد ذکر شده بخش کوچکی از فرآیند از بین بردن بوی نم فرش است اما خوب ما تلاش کردیم کاربردی ترین موارد را ذکر کنیم .

امیدواریم که با خواندن این مقاله به شما کمک شده باشد تا بتوانید مسئله بوی بد فرش را مرتفع نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *