شستشوی فرش ماشین

شستشوی فرش ماشینی یکی از زمانبر ترین کارهایی است که برای خانه تکانی می توان انجام داد . البته باید حتما برای انجام آن از قبل برنامه ریزی کنید به همین جهت نکاتی را در این باره یادآور می شویم

تا جایی که برایتان امکان دارد از فرش ها در جاهای مرطوب و یا فضاهایی که در مقابل نور مستقیم خورشید استفاده نکنید. این کار به بافت فرش زیبای شما اسیب می زند. اگر مجبورید در فضایی که نور مستقیم خورشید دارد از فرش استفاده کنید، حتما برای پنجره ها پرده ضخیم تعبیه کنید. با این کار می توانید روند پوسیدگی و از رنگ و رو افتادن فرش را به تاخیر بیاندازید.

در هنگام خانه تکانی به این نکته توجه کنید که سطوح زیر فرش را با مواد شوینده اسیدی یا مواد شوینده ای که خاصیت قلیایی دارند تمیز نکنید. چون امکان دارد که اثرات مواد شوینده از روی سطوح خوب تمیز نشوند و باعث آسیب رساندن به بافت فرش شوند.

گذاشتن اجسام داغ و گرمازا روی فرش نیز می توانند به آن آسیب بزنند و بافت فرش را دچار ناهمواری کنند و باعث ایجاد تغییر رنگ در فرش شوند.

انواع روش شستشوی فرش ماشینی:

برای شستشوی فرش ماشینی روش های متعددی وجود دارد. بهترین روش برای شستن فرش ها این است که آن ها را به شرکت های معتبر قالیشویی بسپارید و با خیال راحت به بقیه کارهای خود برسید. اگر فرش دستباف یا بافت ابریشمی دارید و وقت کافی هم در اختیار دارید. حتما برای شست و شوی آن ها به شرکت های معتبر قالیشویی مراجعه کنید . مطمئن باشید این کار را بهتر از شما انجام می دهند و فرش شما دچار آسیب نمی شود. اما اگر فرش های شما آن قدری کثیف نیستند که بخواهید برای شست . شوی آنها هزینه زیادی بپردازید خودتان دست به کار شوید و با ترفند هایی که در ادامه آمده کثیفی ها را از چهره فرش خود بزدایید .

یکی از مهمترین موارد این است که با جاروبرقی که مکش بالایی دارد گردو غبار را از تار و پود فرش بیرون بکشید ،این گرد و غبار اگر در میان پرزهای فرش بماند باعث چرک تاپ شدن فرش ما می شود .

یکی دیگر از مهمتری کارهای این است که لکه هایی که روی فرش است شامل لک جوهر یا چایی یا هر لکه دیگری را از روی فرش خود بردارید تا شستشوی نهایی جلوه بیشتری به فرش شما بدهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *